Tratten åkte på lika fort som av...

I torsdags tog vi beslut om att kastrera våran hund Viggo och allt gick bra. Han fick en tratt på sig för att inte röra stygnen. Han ville inte äta dom första dagarna för tratten skrämde honom när den tog emot skålarna, så då fick jag mata honom för hand. Vatten fick man ta med hjälp av en glass-skopa och stoppa in i tratten. :-)
Idag när det är måndag, så tänkte jag testa och se om jag kunde ta av tratten, men efter att han ätit ett kvällsmål och tagit en promenad, så inser jag att den måste på igen. Han var helt nojig efter att börja slicka och det ska ju undvikas.
Det "roliga" är att under promenaderna så är han helt knasig efter kastreringen. Han hoppskuttar likt en kanin åt alla möjliga håll, sen sätter han sig och sen börjar han skutta igen. Inte så kul när man får en skuttande hund med en vass tratt in i benen.


Så här söt var jag för ett år sen. :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0