Större tratt, nytt uppdrag o tillbakablick.

Viggo har kommit på hur han ska nå sina stygn, även om han har sin tratt på sig. Typiskt nu när det bara är 3 dagar kvar innan dom ska tas bort. Ringde veterinärkliniken och dom sa att infektionsrisken är hög om han är på där och tar bort stygnen själv. Man kunde få låna en större tratt av dom och eftersom dom stänger om drygt en timma och jag är på jobbet 6 mil därifrån, så ringde jag min snälla mamma. Hon skulle åka dit och hämta den. Tack!

För övrigt har jag fått veta att mina provsvar var normala, framförallt folsyra (folat) var 248 och man skulle ha från 215 och uppåt. Skönt att veta att man har nomala värden, då kan man utesluta saker.

Ska också byta uppdrag på jobbet, ska faktiskt bli kul och spännande att göra det, även om det var kort framförhållning. Det innebär att jag inte kommer sitta kvar i samma hus, lite tråkigt, då jag gillar bygget, men jag får något närmare till jobbet framöver. Måste bara kolla in hur nya buss och tågtiderna ser ut. Som det har varit har jag haft bra kommunikationer, då mitt jobb har legat vid en knutpunkt för bussar och man har haft flera alterntiv. Inget är för evigt, det är bara att hänga med. :-)

Idag funderar jag på att åka hem och träffa min gamla kompis Tina, hon ringde förut och kom med idén. Hon skulle ha en tvättkväll, så då får jag åka vägen förbi henne, men det kan vara kul att kolla in hennes nya lägenhet. Tänk att jag har känt henne i hela 31 år, häftigt! Ska bli kul att höra hur hon och hennes man hade det i Turkiet. Jag var ju där veckan innan henne, även om det inte var på samma ställe. Jag trodde aldrig att jag skulle gilla det landet, men kul när man blir positivt överraskad. Kommer absolut att åka dit igen! Shopping, maten, utflykterna och det trevliga folket! Sen att vi inte betalade mer än 1500 för en vecka med 3-stjärnigt hotell gör ju inte saken sämre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0