Lite förändringar hemma!

Jag har varit sjuk och hemma från jobbet i 2 veckor och planerar att kunna jobba imorgon. Har varit på väg dit flera dagar, men min återkommande sköldkörtelinflammation vill inte ge med sig, även om jag äter kortison. Sen fick jag halsfluss samtidigt, så nu är det mycket tabletter. Idag har jag varit hos läkaren (har klippkort där snart) och då bestämdes att jag ska äta 4 tabletter prednisolon i 2 veckor och sen trappa ner med en tablett varannan vecka. Hoppas det hjälper nu!

Fick detta efter en influensa i januari och har problem fortfarande. Nackdelen med att äta kortison är ju att man blir mer hungrig och samlar vätska. Jag tror att jag gått upp 3 kilo och det räcker nu. Hoppas jag går tillbaka till mina vanliga 55 kilo så fort jag blir frisk. Sjukdomen gör mig så trött, så jag sover massor och man blir helt väck och snurrig. Jag har i alla fall fått gjort lite kul här hemma och det är att jag planterat en kruka med fina blommor på min mysiga balkong och igår köpte jag nya lakan till sängen. Sånt får mig på gott humör i all tristess...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0