Skönhetsdag

Idag har jag haft fullt upp, men det är inte så jag klagar för jag har ägnat hela dagen till olika skönhetsbehandlingar. På morgonen kl 8 var jag hos Annika och gjorde naglarna, sen åkte jag och köpte färsk ciabatta på Maxi som jag åt till frukost. Sov en timma, då det inte blev så mycket sömn på natten. Celine hade kompisar hemma och även om dom var tysta, så vaknar jag varje gång någon går på toaletten m.m. Tror jag somnade 04 och klockan ringde 7, så det var behövligt med en timma till på förmiddagen. Sen hade jag tid kl 12 hos frisören som har salong i samma hus som vi bor, det är väldigt smidigt. Började med att färga min utväxt och sen gjorde hon slingor, det tog sin lilla tid, så hon bad mig komma tillbaka 18:15 igen för att sätta i extensions och ta bort oönskad hårväxt i ansiktet. Det har jag aldrig provat innan och hon arbetade med en tråd, precis så som vi såg i Turkiet. Mellan 15 och 18 hann jag med att äta god mat från Musses och en snabb sväng på stan för lite klädinköp och vin.
Blev väldigt nöjd med håret, hon förvandlade mig fullständigt och för allt betalade jag endast 1170, då ingick det klippning också inklusive produkter för 200.

Nu är det kväll och jag har inte så mycket tid kvar att packa på, jag har kommit en bit iaf. Inte mycket kläder som passar längre, börjar fundera om det bara är kortisonet eller om jag lagt på mig några kilo också.
Blir hämtad imorgon kl 9, vi är uppe mitt på dagen och planen är att vi ska ut och äta på en mysig och poppis thairestaurang på Söder, det ser jag fram emot, jag älskar thaimat!
Det roliga är att på fredag är det datumet 080808 och då passar det ju ypperligt att befinna sig just i staden Sthlm. Det ska firas där på flera ställen i stan, så det lär vara mycket folk. Jag ska ta med min nya kamera och ta många bilder.

Nu när jag är borta så ska Celine vara ensam hemma i 3 ½ dygn, litar på att hon sköter sig och hoppas jag får rätt. Tur att Viggo är hemma och behöver omsorg, så hon måste komma hem i hyffsad tid. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0