Ny cykel till Celine!

För ett litet tag sen så blev Celines cykel upphittad av en man som lämnade in den till polisen. Vi hade inte ens märkt att den blev stulen, men hon hade lämnat kvar den på skolgården och då fick den inte vara ifred. Lämnade 50 kr i hittelön och sen lagade vi upp den för 800 kr. Strax därefter så var det dags igen, men denna gången har vi inte fått den tillbaka.

Tyvärr bor vi i en stad som har otroligt många cykelstölder, totalt har vår familj blivit av med 5 cyklar,  inte kul alls.
Nu har jag beställt en ny cykel till henne och då den ska monteras så får vi vänta tills fredag innan vi kan hämta den, men det blev en vit Kungs "Drottningholm" från Sportex. Det var rea och den kostade "bara" 2499kr, men billigt för att vara en ny cykel med 3 växlar. Har alltid köpt Monark eller Crescent förut, men vill inte betala så mycket pengar nu när vi ändå inte får behålla dom. Själv tycker jag den här cykeln är jättefin, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Erica

Hoho!

Varför tar du inte de nya cyklarna på hemförsäkringen? Då får du ju bara lägga ut självrisken, typ tusen spänn. (1500 i sthlm pga att det anses vara ett "högriskområde", KONSTIGT nog har jag dock endast blivit av med mina cyklar i ANDRA städer, i Sthlm har de minsann fått stå ifred... nåja, det här var ju verkligen en parentes som heter duga.) Risken finns ju att de höjer din årsavgift på hemförsäkringen...

Äh, jag var bara nyfiken. jag skulle iaf tagit det på hemförsäkringen. Nu är det faktiskt dags för mig att sova också. Läste i inlägget ovan att du redan gått och lagt dig. Åå nu blev jag stressad. Natti! =)

2008-08-19 @ 22:36:19
URL: http://intressesmurfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0