Myskväll

Idag efter jobbet, så stannade jag kvar i Nordstan och gick runt i sakta mak och bara kollade helt planlöst, så skönt så. Det enda jag hade på inköpslistan var klädborste från MQ, deras är bäst och kostar 19 kr för en vanlig eller 14 för refill.
Sen fick jag för mig att gå in på Sisters och det var ett bra val för där hittade jag en tröja och ett par jeans från G-star. Tyvärr var jeansen lite för långa, så dom skulle lägga upp dom och jag kan inte få dom förrän på onsdag. Tröjan kostade 299 och jeansen 1099. Såg ett par Replay-jeans som kostade hela 1699, helt sjukt! Fornarina kan ju ligga på runt 1300, så då är det bra att G-star ändå ligger under i pris och är snyggare och coolare (enligt mig).

Direkt när jag kom hem, så tog jag en längre cykeltur och det var jätteskönt. Cyklade ganska sakta och bara njöt av lugnet plus att jag samtidigt lyssnade på ljudboken "Rymmaren" av Thomas Bodström, ni vet förra justitieministern. Man märker att han varit det plus att han är advokat, för han skriver mycket om båda dessa roller, men jag tycker om boken. Den påminner om Jens Lapidus bok "Snabba cash". Har också börjat läsa en ny bok av Marie Jungstedt, hennes första var lättläst, så nu ska jag köra igenom alla hennes böcker i tur och ordning. Konstigt nog gillar jag nästan bara kvinnliga deckarförfattare. Dom som jag har läst det mesta av är: Karin Fossum, Anne Holt, Karin Wahlberg, Camilla Läckberg och min absoluta favorit Karin Alvtegen. För många år sen var Hans Holmér i topp, men han gick ju tyvärr bort.

Igår kväll tog jag och Viggo en cykeltur och han fick springa själv. Han sprang så fort så jag behövde knappt trampa och det kändes som han var en sån där slädhund i fjällen. :-)  Huvudsaken är att det inte är jag som trampar på, så han måste springa järnet för att hinna med, här är det nästan tvärtom.

Nu ska jag gå och lägga mig och kolla på lite mer 24-avsnitt.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0